Виртуалните асистенти на Google и Amazon могат да станат плашещо умни. Технологичните компании са проучвали как умните колонки като Google Home, Amazon Echo и други могат да следят в по-голяма степен това, което казваме и правим, за да таргетират реклами или препоръки за продукти към нас. Това сочат документи, подадени за получаването на патенти, пише изданието Quartz.
Amazon и Google твърдят, че в момента техните гласови асистенти само записват и изпълняват аудио, след като са повикани с фраза като “Хей, Alexa” или “ОК, Google”. Технологичните компании попълват много заявки за патенти и в крайна сметка от тях не излиза нищо.
В една подобна заявка от 2015 г. Google, която също така притежава устройството за умни домове Nest, описва една интелигентна система за дома, която може да бъде настроена така, че да разпознава емоции през “аудио сигнали като плач, смях, повишен тон и т.н.”, или да изпраща предупреждения, когато дете, което е само вкъщи, прави пакости, в зависимост от това дали е прекалено тихо или много активно.
Технологичният гигант, който е и най-голяма рекламна платформа в света, е подчертал също как система за умни домове, включваща камера, може да разпознава обектите в дома, като баскетболна топка, както и китара и да предлага свързани реклами. Това компанията е посочила в отделна заявка за патент от 2015 г. Друг пример посочва в детайли как свързаните с интернет услуги могат да различи тениска, лежаща на пода на стаята, да разпозне лицето на някоя популярна личност, отпечатано на нея, и да преглеждат историята на браузъра и да правят препоръки на тази база. “Изглежда харесваш Уил Смит. Новият му филм вече се прожектира в киното наблизо”, например.
В същата заявка се говори за това как да се опазват данните, като се държат в частна мрежа.
Друга заявка на Amazon описва как устройство може да анализира телефонно обаждане между приятели, така че да разбере какво харесва или не харесва всеки от тях, а според това да им предлага реклами.
Amazon коментира пред New York Times, че “не използва” гласово разпознаване за таргетиране на реклами. А политиката за опазване на данните на Google Home сочи, че тя не продава лична информация на трети страни.
“Ние подаваме заявки за патенти за различни идеи, които идват от нашите служители”, коментира Google. “Част от тези идеи узряват на по-късен етап и се превръщат в истински продукти или услуги, а други не”.
Всичко това се появява в момент, в който опазването на данните е сред ключовите теми в технологичния свят след случая с Facebook и Cambridge Analytica.


Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Лекар: България има добро иновативно здравеопазване и специалисти
Обвинените за фаталния полет с парашут в Несебър, отнел живота на дете, са на свобода
Лудогорец победи Септември и продължава напред за Купата
Таро прогноза за 15 – 21 декември
Представител на САЩ: Обсъжданото споразумение за Украйна предвижда гаранции за сигурност